2009. június 18., csütörtök

Scrapbook kép
Image - Gyermekszoba ajtajára, rejtett kommentekkel.
Kisfiam második születésnapjára készítettem egy képet a szobája ajtajára, ennek elkszítésének menetét szeretném megosztani Veletek! Ismét egy egyszerű, mégis mutatós otthoni dekorációról van szó.

Kellékekek:
- 30x30-as vastag hullámkarton (dobozból)
- világos színű scrapbook-háttérpapír
- maradék, színben harmonizáló papírok
- egy fotó
- gyufáskatulya
- szalag, zsineg, csipke, gomb
- egy madárformára vágott írásmintás papír
- dekor- vagy csomagolópapírból kivágott vagy kinyomtatott vonat

Elkészítése:
Image Az oldal alapja vastag doboz-hullámkarton lett, amit itt-ott megtépkedtem, hogy a hullámos része is látszódjon és fehér tintapárnával aztán hangsúlyoztam is ezt a mintázatot.

A vajszínű, egészen halványmintás Daisyd's márkájú háttérpapírból minden oldalán 2-2 cm-t levágtam és az így keletkezett négyzetet a hullámkarton közepére ragasztottam (a szélek reszelése, tintázása után).

Előzetesen egy skiccet rajzoltam arról, nagyjából mit hová szeretnék, így tudtam, hány és milyen alakú "mozaikdarabra" van szükségem az oldalhoz és nagyjából azt is, mivel szeretném ezeket díszíteni. Többnyire olyan mintákat, díszítőket választottam, amelyek illenek a kisfiamhoz, amiket szeret, amik "róla szólnak": a vonat, a hangjegyek, a fém díszítő a játékokkal...
Elkészítettem fotókartonra ragasztott Daisyd's háttérpapírokból a kis négyszögeket és díszítettem, a szélükön reszelővel koptattam, tintáztam őket.
A fotó széleit is koptattam és egy barnával tintázott fehér alapra ragasztottam. A részleteket végül az elhelyezés után ragasztóstifttel és kétoldalú ragasztószalaggal tettem fel.

Hagyományosan egy scrapbook oldalnak vannak fő részei, így a fotó(k), a főcím és az ún. "komment" ilyen, ami a fotóhoz kapcsolódó kis történet, magyarázat, pár kedves sor lehet. Én ezen az oldalon három ilyet is rejtettem el - természetesen ezeknek nem feltétlenül kell takarva lenniük, sőt, általában az oldal részét képezik és díszítő szerepük is van. Én azonban ez esetben eldugtam őket akíváncsi tekitntetek elől, mégpedig a következő helyekre:

1. A papírtekercs
Image Egyszerűen rányomtattam a kommentet egy félfamentes rajzlapra, aztán kivágtam, körbeégettem, végül kétoldalú ragasztóval erősítettem az alapra. Az átkötő szalagot kettéhajtva a kép alá ragasztottam, így két szalagvég bújt elő a kép alól, amivel mindig újra át tudom kötni a feltekert papírt, ha valaki belekukkant. (A komment a kisfiam jelenleg kedvenc ételeiről szól.)
2. A gyufáskatulya
Image A skatulyát fekete, vékonyabb papírral befedtem, aztán erre fehér hangjegyes pausz került, ezt alul kétoldaló ragasztószalaggal rögzítettem, mert a pauszt elég nehéz ragasztani folyékony ragasztóval. A skatulya fiókja alá kis szalagot rögzítettem, amivel a fiók kihúzható. A kommentet szintén nyomtattam és akkorára vágtam, amekkora a fiók alja, majd beleragasztottam. Ebben a kisfiam daloskedvű mivolta a fő téma, erre utalnak a hangjegyek.
3. A vonat
Image A vonat egy kettéhajtott kartonlapon van, amelyre belül mindkét oldalára kis mágneslapot ragasztottam, így behajtva "összekattan", elrejtve a tartalmát. A komment Andris vonat- és repülőimádatát örökíti meg.

Madár, szívecske és zöld ág: Brenda Walton Scrapbook Kit - Brianna - Embossed Stickers
Vonat: Paper Journeys "Grand Tour" paper collection

Örömteli alkotást kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése