2009. június 8., hétfő

indiancsomos karkoto

Elkészítése:

A karkötő 9 szemszélességű. A minta a fotóról is leszámolható, de mellékeltem egy rajzot is.

pikós karkötő

pikós karkötő
(A nagyításhoz kattints ide!)

A pikót, azaz a csipkeszerű díszítést elkészíthetjük akkor is, amikor még a szövőlécen van a munkánk, de akár le is vághatjuk a lécről. Én az első megoldást választottam, de ekkor a fogyasztást a pikó megfűzése után végeztem el.
Első lépésként füzzünk fel egy gyöngyöt, öltsünk át a legszélső vetülék szál alatt és öltsünk újra át a gyöngyön. Utána vegyünk fel két gyöngyszemet a tűre, hagyjunk ki két gyöngyöt és öltsünk át a harmadik ill. negyedik szem közötti, szélső vetülék szál alatt,

pikós karkötő

majd öltsünk vissza a második gyöngyszembe,

pikós karkötő

és húzzuk meg a cérnát.

pikós karkötő

A második lépést ismételjük meg mindkét oldalon.
Amikor elkészültem az egyik oldallal, a maradék cérnával megcsináltam a fogyasztást. 5 gyöngyszemnek kell maradnia, ezért 2x1-1 szemet fogyasszunk le.

Amikor levágtuk a lécről a munkánkat, a szálakat csomózzuk össze. Feltétlenül használjunk lakkot vagy pillanatragasztót, mert a cérna műszálas, ezért könnyebben kibomolhat.

pikós karkötő

Utolsó lépésként erősítsük fel a szalagzárókat.

pikós karkötő

pikós karkötő

Jó munkát az alkotáshoz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése